Polska strategia wodorowa do 2030 roku
Strategia europejskich władz, w tym również polskich, zakłada wykorzystanie potencjału wodoru. Według dokumentów, które możemy znaleźć na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, do 2025 roku planowane jest między innymi wykorzystanie potencjału H2 w transporcie dóbr i osób, w tym wprowadzenie do użytku od 100 do 250 nowych autobusów wodorowych. Wraz z nimi uruchomione zostaną 32 nowe stacje tankowania wodoru. Rząd planuje opracowanie i wykorzystanie pociągów i lokomotyw wodorowych na trasach nieprzewidzianych do elektryfikacji, które miałyby zastąpić ich spalinowe odpowiedniki.
W perspektywie kolejnych 5 lat, czyli do 2030 roku, liczba wodorowych autobusów w Polsce ma wzrosnąć do 800–1000 sztuk. Planowany jest też dalszy dynamiczny rozwój infrastruktury, a wodór ma być powszechnie wykorzystywany w transporcie ciężkim kołowym, kolejowym, morskim, rzecznym i lotniczym.
Tak szeroko zakrojone plany dają nadzieję na dynamiczny rozwój technologii wodorowej, która stawia kolejny, znaczący krok w kierunku bezemisyjnej mobilności. Być może już za dekadę obudzimy się w świecie, w którym pojazdy zasilane ogniwami paliwowymi staną się standardem na naszych ulicach.