Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
27 listopada 2025

Toyota bZ4X – udoskonalony elektryczny SUV

Większa moc, lepsza wydajność, wyższy komfort jazdy

W Polsce rozpoczęła się przedsprzedaż nowej Toyoty bZ4X. Elektryczny SUV otrzymał kompleksowy pakiet modyfikacji technicznych. Ulepszono napęd elektryczny, dodając nowe akumulatory i układ eAxle. W zależności od wybranej wersji moc pojazdu może wynosić nawet 343 KM, a zasięg – do 569 km (wg WLTP). SUV ma także przeprojektowane wnętrze i bogatsze wyposażenie w standardzie.

Toyota bZ4X pojawiła się na rynku w 2022 roku i okazała się sukcesem sprzedażowym. Klienci kupili już ponad 150 000 egz. tego pojazdu, co czyni go trzecim najpopularniejszym modelem w swoim segmencie w Europie. Kierowcy cenią go za właściwości jezdne, zwłaszcza w warunkach zimowych, jak również za możliwości terenowe.

Toyota – zgodnie ze swoją filozofią – nieustannie dopracowuje swoje samochody, aby zwiększyć ich wydajność, komfort i dynamikę. Przykładem tego jest chociażby Toyota bZ4X. Nowa odsłona tego modelu została kompleksowo udoskonalona. Wyposażono ją m.in. w nowe akumulatory zapewniające wyższą moc, szybsze ładowanie i większy zasięg.

Dwie baterie do wyboru i szybsze ładowanie

Decydując się na zakup nowej Toyoty bZ4X, do wyboru są dwa akumulatory litowo-jonowe – o pojemności brutto 57,7 kWh lub 73,1 kWh. Pierwszy z nich jest dostępny wyłącznie w wersji Style z napędem na przednie koła, drugi – w wersjach Style i Executive, i to zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła.

Maksymalny zasięg oferuje wersja z napędem na przednie koła i akumulatorem o pojemności 73,1 kWh wyposażona w 18" koła. Wynosi on do 569 km (wg WLTP). Dopuszczalna masa holowanej przyczepy w przypadku tejże wersji wynosi do 750 kg. W konfiguracji z napędem na wszystkie koła Toyota bZ4X może teraz holować przyczepy z hamulcem o masie do 1500 kg.

Warto tu wspomnieć również o tym, że nowa Toyota bZ4X ma krótszy czas ładowania prądem stałym (DC). Naładowanie akumulatora od 10% do 80% z maksymalną mocą 150 kW zajmuje około 28 min. W przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) przy użyciu pokładowej ładowarki o mocy 22 kW (standard w wersji Executive) od 0% do 100% naładujemy baterię w samochodzie w 3,5 h, a przy użyciu ładowarki o mocy 11 kW (standard w wersji Style) – w 7h.

Niezwykle przydatną funkcją jest wstępne kondycjonowanie akumulatora, które już w momencie rozpoczęcia ładowania pozwala osiągnąć optymalną temperaturę. Kierowca może sam aktywować wstępne podgrzewanie za pośrednictwem systemu multimedialnego, zaplanować jego rozpoczęcie o określonej godzinie lub funkcja ta uruchomi się automatycznie, gdy punkt szybkiego ładowania zostanie wybrany jako cel podróży.

Najmocniejsza Toyota w gamie

W nowej Toyocie bZ4X zastosowano udoskonalone układy eAxle o większej mocy i lepszej wydajności. Są to lekkie jednostki integrujące kluczowe elementy napędu elektrycznego – przekładnię, silnik oraz falownik. Ich kompaktowa konstrukcja pozwoliła na uzyskanie krótszych zwisów, niżej położonego środka ciężkości oraz większej przestrzeni w kabinie i bagażniku.

Dzięki zmienionym układom eAxle moc przedniego silnika wzrosła o ponad 11% – z 150 do 165 kW, a maksymalna moc tylnej jednostki – z 80 do 87 kW. W przypadku Toyoty bZ4X z napędem na wszystkie koła łączna moc wynosi 252 kW (343 KM), co czyni ten model najmocniejszym samochodem Toyoty dostępnym w Europie.

Terenowe technologie w Toyocie bZ4X

Udoskonalona Toyota bZ4X z napędem X-MODE radzi sobie doskonale z jazdą w terenie. System dostosowuje charakterystykę pracy podczas jazdy po błocie lub śniegu przy prędkościach poniżej 20 km/h, podczas poruszania się w trudniejszych warunkach terenowych przy prędkościach poniżej 10 km/h wykorzystywana jest funkcja Grip Control. Pozwala ona kierowcy skupić się na precyzyjnym prowadzeniu pojazdu, podczas gdy system automatycznie kontroluje prędkość jazdy – niezależnie od tego, czy samochód porusza się w dół, pod górę, czy po płaskim terenie. Na zjazdach kierowca może dodatkowo skorzystać z systemu DAC.

Nowością w Toyocie bZ4X jest Multi-Terrain Monitor. To znany z Land Cruisera system 4 kamer monitorujących obraz wokół pojazdu w 6 różnych perspektywach, który pomaga kierowcy ocenić warunki podczas jazdy w terenie. Kamery zapewniają widok w czasie rzeczywistym obszaru bezpośrednio wokół samochodu, eliminując martwe pola. Z kolei widok spod pojazdu pomaga kierowcy kontrolować pozycję tylnych kół i nawierzchnię pod autem.

Nowa stylistyka i bardziej komfortowe wnętrze

Najnowsza odsłona Toyoty bZ4X charakteryzuje się przeprojektowanym przednim pasem oraz udoskonalonym wnętrzem. W standardzie dostępne są m.in. takie rozwiązania, jak system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (14") i stacja do bezprzewodowego ładowania 2 telefonów w konsoli centralnej.

Przedsprzedaż w Polsce już trwa

Nową Toyotę bZ4X W można już zamawiać w przedsprzedaży. W Polsce elektryczny SUV kosztuje od 165 900 zł. Samochód oferowany jest w 2 wersjach wyposażenia – Style i Executive. Pierwsza z nich – Style – dostępna jest zarówno z akumulatorem 57,7 kWh i napędem na przednie koła, jak i akumulatorem 73,1 kWh z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Samochody w wersji Executive – zarówno z napędem na przednie, jak i wszystkie koła – mają akumulator o pojemności 73,1 kWh.

Nowa Toyota bZ4X w wersji Style z akumulatorem 57,7 kWh jest wyposażona m.in. w:

  • 18" felgi aluminiowe z oponami 235/60 R18 (z kołpakami aerodynamicznymi),

  • system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (14"),

  • klimatyzację automatyczną (dwustrefową),

  • technologię oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X®,

  • podgrzewane fotele przednie,

  • podgrzewaną kierownicę,

  • system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM),

  • ładowarkę pokładową AC 11 kW,

  • światła główne w technologii Matrix LED,

  • stację do bezprzewodowego ładowania 2 telefonów w konsoli centralnej.

W autach z większym akumulatorem standardem jest też monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM).

W wersji Executive samochód zyskuje m.in.:

  • 20" felgi aluminiowe z oponami 235/50 R20,

  • ładowarkę pokładową AC 22 kW,

  • lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym,

  • zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park,

  • tapicerkę skórzaną (skóra syntetyczna), p

  • odgrzewane, wentylowane i elektrycznie regulowane fotele przednie z pamięcią ustawień dla kierowcy,

  • ogrzewanie promiennikowe dla pasażerów pierwszego rzędu,

  • asystenta zmiany pasa ruchu (LCA),

  • system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA).

Opcjonalnie auta w wersji Executive można wyposażyć w Pakiet VIP, w którego skład wchodzi system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, dach w kolorze fortepianowej czerni oraz dach panoramiczny.

Press kit nowej Toyoty bZ4X

Cennik przedsprzedażowy nowej Toyoty bZ4X